مطالب جالب ۵۲ دیدگاه
نگارنده: باغ شیشه‌ای در تاریخ: ۲۰ مهر ۱۳۹۴

گلهای فصل پاییز

گلهای پاییزه

 

 

سلام عرض میکنم خدمت همه دوستان عزیز و بازدید گننده های محترم سایت باغ شیشه ای…یواش یواش صدای قدم های زمستون داره به گوش میرسه و دیگه وقته نوشتن مقاله ای درباره ی گلهای پیازی و پاییزه فرا رسیده….دوستان همینطور که روزها کوتاه می شوند و باد شروع به وزیدن در باغ ها و باغچه ها می کند ، . با این وجود و با گذشت سال ها ، هنوز تعداد زیادی از پیازگل های پاییزی برای پر کردن باغچه ها در پاییز وجود دارد. و حتی پیازگل های سفت و سخت زمستانی نیز ، پیاور آور سفید ترین روزهای سال می باشند.

برای نمایش بهتر این گل ها ، برنامه ریزی نیاز است. یعنی بعضی از انواع گل ها ، ساقه ها و غده هایشان را در بهار کاشت می کنند. به عنوان یک قاعده کلی ، بعضی از پیازگل ها باید طی ۳ مرحله کاشت شوند. اما چند استثنا وجود دارد که در این مقاله سعی داریم که به چگونگی و رشد پیازگل ها بپردازیم. در این جا مقدار زیادی از گل های پیازی را در پاییز و زمستان بررسی می کنیم ، اما اگر به گل های بیشتری غیر از این ۱۰ نوع گل نیاز دارید ، می توانید به گل های پیازی پاییز و زمستان به طور کلی بپردازید.

 

 

 

۱-زعفران

پیاز زعفرانزعفران ها یکی از بهترین گل های پیازی در پاییز شناخته شده اند. این جواهرات پاییزی ، شکوفه های خود را از طریق برگ های آویزان برای یک جشنواره رنگ به نمایش می گزارند ! حتی قبل از اینکه شاخ و برگ آن ها پدید آید. گونه ای از زعفران کم یاب در ترکیه ، با گلبرگ های مرمرین آبی خیره کننده در میان ساقه های نقره ای رنگ نفیس ، خود را نمایان می کند. زعفران در پاییز می تواند اگر مستقیما زیر باران قرار گیرد ، خراب می شود ، بنابراین کشت آن ها باید در زیر درختان و درختچه ها انجام شود تا این گیاه از باران های سنگین محافظت شود.

برای آشنایی بیشتر با این گیاه دوست داشتنی اینجا کلیک کنین

 

 

۲-گل کوکب

  • گل کوکب

شکوفه های قابل توجه این بوته در اواخر تابستان شروع به بازشدن  می کند ، اما بهترین زمان آن از آگوست تا سپتامبر است . اما برای پر کردن کامل شکاف های باغچه باید در تابستان به طور کامل از آفتاب و آب فراوان استفاده کرده باشد. گل کوکب ، دامنه ی وسیعی از رنگ های غنی را دارد و برای خلق یک مجموعه رنگ های گرم واقعا مفید است. آن ها حتی طیف وسیعی از اندازه را دارا هستند که شامل کوکب های کوچک مانند کوکب پا کوتاه می شود که نگاه های شگفت آوری را حتی در خارج از مرزها به خود جلب می کند. قدرت شگفت آور تنوع رنگ ها در گل کوکب ، مانند تحت تاثیر قرار دادن همسایه ها با بشقاب های متنوع از غذاهای مختلف برای شام است ! این گل کوکب می تواند حتی تا اندازه 30 سانتی متر رشد کند . برای آشنایی بیشتر با گل گوگب اینجا را بزنیند

 

 

 

۳-نرین ( Nerine ) : یک گیاه پیازی آفریقای جنوبی با ساقه ی باریک است.

نرین

این گیاه یکی از ایده آل ترین گیاهان پاییزی برای خاتمه بخشیدن به فصل تابستان است ! مشاهده ی گل های صورتی رنگ و خیره کننده نرین ، در یک صبح پاییزی می تواند نفس گیر باشد ! این گل های پاییزی معمولا در سپتامبر و حتی دیرتر ، شکوفه می کنند. تا زمانی که ساقه و شاخه های آن آسیب نبیند تا زمستان و فصل سرد می تواند پابرجا باقی بماند. گل سوسن نرین به طور شگفت آوری به اندازه ی گل نرین bowdenii (که انگلستان بسیار مقاوم است) ، پایدار است حتی با وجود اینکه ریشه های آن از آفریقای جنوبی است.

 

 

۴-گل استرنبرجیا

استرنبرجیا

این گل شبیه زعفران ، یکی از گل های پیازی در پاییز است. پخش این گیاه یا گیاه های پیازی سخت در گروه های بزرگ در کل باغچه ، می تواند بسیار تاثیر گزار باشد. این گیاه به طور شگفت آوری در موقعیت های سخت مقاوم است و از خاک ضعیف با زهکشی قوی نیز می تواند استفاده کند . ریشه آن ها به شدت در تابستان نیاز به آفتاب و گرما دارد.

همچنین بخوانید:معرفی گل استرنبرجیا

 

 

 

۵-گل سیکلامن hederifolium

سیکلامن

یک قالیچه ی عالی از گل های پاییزی در باغچه است که از دیدن آن به شدت می توان لذت برد ! این گیاه به شدت به ساقه وابسته است و در زمانی که گیاهان پیازی در تلاش برای رشد در پاییز هستند ، در مناطق خشک و زیر درختان به رشد خود ادامه می دهد. این گیاه یکی از معمول ترین گل های پاییزی است . که در رنگ های نقره ای ، با برگ های مرمری و شکوفه های سفید ، در کل زمستان بدون هیچ صدمه ای باقی می مانند و قبل از آمدن بهار و تابستان ، از بین می رود و پیاز آن باقی می ماند

آشتی با گل سیکلامن

 

 

۶-گل گلایل سفید

گلایل سفید

بدون شک در پاییز ، این نمونه گل یکی از زیباترین گل هاست. در اواخر تابستان این گل های زیبا و معطر شروع به بلند شدن می کند ولی در اکثر مواقع ، در ماه سپتامبر این گونه گل بیشتر شروع به بلندشدن می کند. شکوفه های گلایل سفید اکثر سفید است ولی در قسمت پایه گلبرگ ها می توان لکه هایی را مشاهده کرد که قابل پنهان کردن نیست. در سراسر پاییز می توان از این نوع گل لذت برد اما بخاطر داشته باشید که اگر می خواهید این گیاه با ساقه ی سبز و پرگل ببینید ، باید ترجیحا در با سرمای زمستانی بیرون مواجه نشود.

آشنایی بیشتر با گلایل سفید

 

 

۷-گل بگونیا

بگونیا

این گل یکی از مشهور ترین و پر زرق و پرق ترین گل برای ایجاد سایه روشن در پاسیوها است. این گل فوق العاده زیبا از تابستان تا اوایل ماه نوامبر گل می دهد و یکی از گل هایی است که برای پشت پنجره و یا حلق آویز کردن سبد مناسب است ، زیرا این گیاه به شدت عاشق نور است. انواع معطر گل های بگونیا را می توان پیدا کرد و آن ها را نزدیک در ورودی جایی که نور مناسب به آن برسد قرار داد تا به این طریق از این گل معطر قدردانی کرد.

برای مطالعه بیشتر در مورد گل بگونیا اینجا کلیک کنید

گل های پیازی زمستان

۸-گل سیکلمن coum

سیکلامن بنفش

این گیاه از هم خانواده ی گل سیکلمن hederifolium است . در اوایل ژانویه ، شکوفه های صورتی رنگ بالای ساقه های آن شکوفا می شود که همانند یک قالیچه نقره ای رنگ با برگ های مرمری شکل است. این نوع گل مکان نیمه سایه و خاک زهکشی شده مناسب و همچنین زیر سایه درختان را ترجیح می دهد و زیبایی آن بسیار شبیه گل بر فی ( snowdrop ) است.

 

 

 

 

۹-گل برفی

گل برف

این گیاه یک گل زمستانی کلاسیک است. اگر انواع مختلف از گل های برفی را انتخاب کنید ، همه ی آن ها از محبوبیت و مشهوریت کافی برخوردارند و باید هزینه های زیادی بپردازید تا بتوانید که پیاز آن را خریداری کنید. اما نیاز نیست که برای لذت بردن از این گیاه زیبا ، پس انداز خود را خرج کنید ! می توانید گل های elwesii و یا گل برفی  nivalis را امتحان کنید که پیاز آن در سراسر منطقه و در انواع زمین ها کشت می شود .

 

 

۱۰- گل زمستانی تاج المولوک

تاج الملوک

این گل زمستانی توسط یک گل سبز رنگ فنجانی احاطه شده است که بسیار شبیه آلاله است. برای باغبان هایی که دوست دارند تا در کل زمستان باغچه آن ها همانند بهار پر گل باشد ، کاشت این گیاه توصیه می شود. این گل عاشق یک خاک مرطوب و سایه است و مناسب ترین مکان برای رشد این گیاه در زیر درختان جنگلی است.

معرفی کامل گل تاج الملوک

 

باغ شیشه‌ای
و بوی باغچه را ، باد، روی فرش فراغت نثار حاشیه صاف زندگی می کرد. و مثل بادبزن ، ذهن ، سطح روشن گل را گرفته بود به دست و باد می زد خود را ......
دیدگاه های شما

52 پاسخ به "گلهای فصل پاییز"

  1. ف شکوریان گفت:

    با سلام و سپاس از پاسخ شما ، راستش مدتی منتظر پاسختون بودم و بعد مدتی فاصله افتاد تا دوباره به این صفحه سر زدم . چشم سعی میکنم در نور مناسبی عکس تارهای کنه روی برگ گیاه را ثبت کنم . البته فکر نمی کنم بتونم تصویر خود کنه ها را هم بگیرم. در هر صورت خواهش میکنم بقیه سوال هایم را هم پاسخ بفرمائید.
    متشکرم

    • باغ شیشه‌ای گفت:

      سلام ببینید کنه هارو نمیشه عکس گرفت ولی از اثارشون مثه گرد وخخاک و تارعنکبوت میشه عکس داد که نشون میدن کنه حضور داره.

  2. coinextend گفت:

    اطلاعات خوبی بود … با تشکر

  3. رضا گفت:

    Attachment

    یکی از گلهای زیبای روز کوتاه که در پاییز غرق در گل میشود آستر آلپی است. مقاوم و دایمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات فروشگاه

تست یکتشت

تست یک

باغ شیشه ای - جامع ترین ژورنال گل و گیاه ایران - سایتی برای با کلاس ها

باغ شیشه ای

برای عضویت دركانال تلگرامی باغ شیشه ای کلیک کنید