مطالب جالب بدون دیدگاه
نگارنده: باغ شیشه‌ای در تاریخ: ۹ مهر ۱۳۹۴

چگونه از مناظر پاییزی عکس بگیریم؟

نکات عکاسی رنگ های پاییزی

عکاسی رنگ های پاییزی می تواند مفرح ترین چیزی باشد که شما با دوربین خود داشته اید. پاییز بهترین زمان سال برای عکاسی است. تعداد بی شماری منظره، صدا و بو برای شبیه سازی با حواس شما وجود دارد. بعد از خواندن این مقاله شما باید قادر به انتخاب موضوع عالی برای نشان دادن و ملبس کردن به رنگ های افسانه ای فصل پاییز باشید. پاییز احساسی ترین زمان سال است. به زمانی فکر کنید که شما بیرون شکار می کنید. فکر می کنید چه فرقی با زمانی که روز پوشیده از ابر است نسبت به زمانی که روز صاف و خورشیدی است.دارد

همچنین عطرها در هوا نقش مهمی را بازی می کنند. هوا کاملا بعد از باران پاییزی بوی متفاوتی دارد و تشخیص بوی سوختن برگ ها اصلا غیره منتظره نیست. همه ی این المان ها می تواند یک نقشی در حال شما بازی کند و در نتیجه در عکسی که شما می گیرید. سعی کنید که احساسات را در عکس های خود ثبت کنید. و با نتایج آن بسیار خوشنود شوید.

عکاسی از پاییز

عکاسی از پاییز

پاییز تماما مرتبط با عواطف و احساسات است بنابراین بهترین استفاده از آن را ببرید، شما یکی از بهترین عکس های خود را می توانید تولید کنید.

البته عکس های شما تماما نباید در مورد رنگ های پاییزی باشد. بیاد داشته باشید بسیاری از حیوانات در این زمان از سال کاملا فعال هستند. چشمان خود را برای این فرصت ها باز نگه دارید. شاید یک سنجاب در بیرون ذخیره ی زمستان خود را جمع می کند یا یک دسته از پرندگان برای مهاجرت به جنوب جمع شده باشند.

برای گرفتن شات های غافلگیر کننده آماده باشید. دوربین خود را همه جا همراه داشته باشید ولی بیاد داشته باشید هوای پاییزی می تواند سریعا عوض شود بنابرین از قبل آماده شوید. اطمینان حاصل کنید که دارای محافظ هم برای خودتان و هم برای تجهیزاتتان هستید.

تجهیزات دوربین و تنظیمات

از حالت اولویت دیافراگم برای عمق دادن به زمینه استفاده کنید. دوربین بصورت خودکار  برای شما مواظب سرعت شاتر خواهد بود. از استفاده سه پایه برای کمک به نگه داشتن حس در فوکوس های کامل، مطمئن شوید. شاید بخواهید از عمق زمینه ی سطحی برای تار کردن پیش زمینه استفاده کنید ولی همواره شما نیاز دارید موضوع اصلی بخوبی فوکوس شود.

همچنین شما زمان استفاده از سه پایه باید از یک کابل آزاد کننده شاتر استفاده کنید. این برای کمک کردن به تکان نخوردن دوربین کمک می کند.

مواظب موازنه سفید باشید. شاید شما مجبور به تنظیم آن برای دفعات مختلف بسته به این که هوا چطور است ، باشید. همچنین ولی آزمایش هم بکنید. شما اغلب می توانید رنگ های نرم تر را در یک روز آفتابی بوسیله تنظیم موازنه سفید به ابری بدست آورید. تنظیمات متفاوت را امتحان کنید و به نتایج آنها توجه کنید. هرچیزی را که فکر می کنید امتحان کنید چون بهترین ابزار برای یادگیری همین کار است.

3

از تنظیمات ISO پایین برای کمک به نگه داشتن شات های خود به مقدار تیزی ممکن استفاده کنید. با این حال، اگر یک روز تاریک به تمام معنا باشد از تنظیمات بالاتر استفاده کنید ولی بدانید که این تنظیمات باعث ظاهر دانه دار خواهد شد. که به آن نویز می گویند.

با چنین محدوده رنگ های پاییزی اگر تنظیمات یک مقدار زیر حد یا یک مقدار بیش از حد باشد شما می توانید عکس زیباتری بگیرید بنابراین تنظیم شات دوربین خود را ببندید.

همواره داشتن یک واحد فلش جداگانه دوربین، یک ایده خوبی است. تا شما بتوانید آنرا بعنوان فلش اصلی برای حذف سایه های ناخواسته یا تولید یک اثر سایه که می خواهید، قرار دهید.

برای کمک به حذف غبار صبحگاهی یا پرهیز از تابش خیره کننده سطوح بازتابنده مانند شیشه و آب، فیلتر قطبی حمل نمایید. همچنین این فیلتر برای عمق دادن به آبی آسمان کمک می کند.

 

اگر فهمیدید  که آسمان کاملا روشن است و اطراف آن یک مقدار تاریک است، آنگاه از فیلتر چگالی خنثی مدرج استفاده کنید. این برای مساوی کردن نمایش کمک خواهد کرد. یک آسمان بسیار روشن می تواند باعث شستن رنگ های عالی پاییزی شود.

و همراه داشتن حافظه های زیاد با خودتان را بیاد داشته باشید. شما شاید هزاران شات بگیرید و به آن لازم خواهید داشت.

ساختن شات

اطمینان حاصل کنید که قبل از عکس گرفت دور منظره قدم زده اید. از هر منظر آنرا ببینید و وقت خود را برای مطالعه محیط بگذارید. این روش شما را قادر به انتخاب بهترین نقطه ی دید برای ساخت خواهد کرد. رنگ های پاییزی می تواند بسته به زاویه بسیار متفاوت دیده شود.

فقط به برگ ها روی درختان نگاه نکنید. چون وقتی که آنها روی زمین می افتند، می توانند یک فرش فوق العاده رنگی ایجاد کنند. این می تواند بعنوان یک پیش زمینه برای عکس های شما استفاده شود.

بجای عکاسی ساده یک سری منظره های زیاد درختان با برگ های رنگارنگ در آنها ، یک موضوع اصلی را انتخاب کنید و رنگ ها را برای بهبود آن بکار ببرید. این چنین چیزها را بعنوان یک ساختمان یا بدنه احاطه شده از آب توسط رنگ های پاییزی استفاده کنید. حتی اگر یک فرد یا گروه افراد از یک روز پاییزی لذت ببرند این می تواند برای عکاسی عالی بکار رود.

4

به چیزی که می خواهید عکاسی کنید نزدیک شوید. به الگوهای درون برگ ها یا داخل ساختار یک صخره نگاه کنید. شاید یک حصار با بعضی انگورهای بالا رفته وجود داشته باشد که الوهای بی نظیری ایجاد کرده اند. حتی شاید شما به اندازه کافی برای پیدا کردن یک حشره خوش شانس باشید تا روی آن بزرگنمایی کنید به ویژه اگر  روی یک پیش زمینه رنگارنگ نشسته باشد.

یاد داشته باشید که تعداد زیادی شات بگیرید و آنها را ببندید. شما می توانید بهترین تصویر را بعدا انتخاب کنید و آنهایی را که دوست ندارید پاک کنید.

عکاسی از زوایای مختلف شامل شات های بالا و پایین را امتحان کنید. این نوع چشم انداز می تواند یک منظره منحصر به فرد ایجاد نماید.

خود را به راحتی به اسنپ شات ها محدود نکنید، بجای آن روی ساختارها توجه به خرج بدهید و عکس های عالی ایجاد کنید. قانون سوم را زمانی که موضوع اصلی را موقعیت یابی می کنید بیاد داشته باشید.

چشم خود را برای بدنه های آب باز نگه دارید. رنگ های پاییزی بازتاب عالی دارند. در صبح زود سطح برکه یا دریاچه می تواند شدیدا ساکن باشد و در نتیجه رنگ های تماشایی را که نوار ساحلی را پر می کند بازتاب دهد. این نوع از شات می تواند یک عکس خاص باشد که شما دنبال آن هستید.

اگر سطح به جای بازتابندگی مه آلود باشد، به هر ترتیب چند شات بگیرید، برکه ها و دریاچه های مه آلود می تواند چند عکس فوق العاده ایجاد کنند. مه در نهایت ناپدید خواهد شد و آنگاه شما می توانید سطح بازتابنده داشته باشید. منظره مشابه تحت شرایط مختلف می تواند دو عکس کاملا متفاوت ایجاد کند.

هنگام عکاسی از منظره مطمئن شوید که روی f-stop بزرگ تنظیم کرده اید، که عمق بیشتر زمین را خواهد داشت. همچنین یاد داشته باشید که دوربین  خود را 3/1 فاصله به منظره فوکوس کنید.

برای دادن حس عمق به منظره، المان پیش نما را انتخاب کنید، این می تواند رخنمون ساختمان یا یک صخره باشد. همچنین این می تواند یک درخت یا بدنه آب عجیب یا هر المانی که ترکیبی از پیش زمینه نباشد،  باشد،

همچنین المان های پیش نما می تواند برای فریم عکس بکار رود. دو مثال خوب این می تواند یک درخت شاخه های آویزان یا یک پل قطع کننده ی یک رود باشد. این المان ها را برای فریم منظره قرار دهید و یک نوع از تصویر را تولید کنید.

روزهای ابری می تواند کاملا دراماتیک باشد و زمانی که باد در آنجا بوزد می تواند یک فرصت عالی برای افزودن حرکت به عکس باشد. وزش برگ ها در باد یا آن ابرهای تیره شوم چرخنده می توانند یک المان نیرومندی اضافه کند.

اگر بخواهید درام بیشتر به عکس اضافه کنید، خطوط مستقیم و زوایا تیزتر دیده می شوند. یک مثال از این می تواند یک حصار طولانی یا خطوط برق باشد.

زمانی که دنبال عکس روشن تر هستید، خطوط منحنی را ببینید. رودها و جریانها یا سواحل برکه ها یا دریاچه ها می تواند برای تولید خطوط منحنی و به ویژه منحنی ” S ” شکل عالی باشد.

بیشتر بدنه های آب دارای یک مسیر به ساحل هستند. این می تواند یک فرصت عالی برای شما باشد، اگر یک فرد یا انسان در طول مسیر قدم بزند. عکس حاوی این نوع المان ها بیشتر شخصی می شوند. این می تواند به شما برای نشان دادن دما یا حرکت باد همچنین اضافه کردن مقیاس کمک کند.

در محیط روستایی رانندگی کنید و دنبال زمین های کشاورزی بگردید. آنها باید مملو از محصولات رنگارنگ پاییز باشند. دنبال بازارهای کشاورزی و نمایشگاه های پاییزه باشید. این ها جایی است که می توانید یک شلوغی از مردم همراه با تکه های رنگ های عالی باشید که محصولات پاییز را نشان می دهد.

 

1

رنگ های پاییزی و روشنایی

بهترین زمان روز برای عکاسی رنگ های پاییزی، صبح زود یا عصر است. نور در این ساعت ها نرم تر است و می تواند رنگ های عمیق غنی تولید کند. نور وسط روز می تواند ناملایم باشد به ویژه در روز بسیار آفتابی. ولی این بدین معنی نیست که شما نباید در وسط روز عکس بگیرید، فقط باید مواظب شرایط باشید.

زمان عکاسی نمای نزدیک، منبع نوری از زاویه کناری داشته باشید. این برای ایجاد یک سایه و افزودن کنتراست به منظره کمک می کند. اگر شما سایه هایی را در منظره پیدا کردید که بجای کمک کردن مانع شوند آنگاه از فلش دوربین برای حذف آنها استفاده کنید.

از باران های پاییزی نترسید. منظره های رنگارنگ خیس می تواند بسیار تماشایی باشد. نشان دادن قطره های آب درست هنگام افتادن از برگ، شاخه، یا دانه می تواند یک عکس بسیار هنری ایجاد کند بویژه اگر شما بتوانید هر بازتابی در قطره را ثبت کنید.

اگر شما فرصت عکاسی منظره مشابه در تمامی نوردهی های مختلف را پیدا کردید. روزهای روشن آفتابی می تواند برخی کنتراست های عالی را تولید کند. در حالی که روزهای ابری می تواند رنگ های پاییزی را نرم تر کند.

اکنون تمام چیزی که شما نیاز دارید انجام دهید، برداشتن دوربین خود و رفتن به بیرون در هوای پاییزی خشک و تمیز است. شات های بسیار زیادی از رنگ های پاییزی بگیرید و اوقات بی نظیری داشته باشید.

خلاصه

توجه بسیار زیادی به ساختار عکس های خود خرج بدهید. حالت محیط اطراف ، نقش مهمی در این امر ایفا می کند. منظره را از تمام جهات بنگرید و تنظیمات مختلفی را برای گرفتن بهترین عکس ممکن خودتان، امتحان کنید. بالاخص تفریح کنید.

 

در مورد نویسنده

این مقاله توسط Terry Girard نوشته شده کسی که قبلا مدیریت ultimate-photogarphy دات کام را بر عهده داشت.

 

 

 

باغ شیشه‌ای
و بوی باغچه را ، باد، روی فرش فراغت نثار حاشیه صاف زندگی می کرد. و مثل بادبزن ، ذهن ، سطح روشن گل را گرفته بود به دست و باد می زد خود را ......
دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات فروشگاه

تست یکتشت

تست یک

باغ شیشه ای - جامع ترین ژورنال گل و گیاه ایران - سایتی برای با کلاس ها

باغ شیشه ای

برای عضویت دركانال تلگرامی باغ شیشه ای کلیک کنید