درختچه بدون دیدگاه
نگارنده: باغ شیشه‌ای در تاریخ: ۱۷ مهر ۱۳۹۳

معرفی درختچه کینوتوس

کینوتوس

نام انگلیسی

Wild Lilac

نام علمی

Ceanothus sp

فارسی رایج

کینوتوس

فارسی اصیل

ندارد

معیار زیبایی

برگ و گل

رنج قیمت

از خانواده

Rhamnaceae

خاستگاه

آندمیک کالیفرنیا(خاص شهر کالیفرنیا)

درختچه‌ای همیشه‌سبز به ارتفاع متوسط تا بلند است که دو گونه آن به طور طبیعی رشد خزنده داشته و به عنوان گیاه پوششی قابل استفاده‌اند. گونه C. gloriosus در نواحی ساحلی و با تابستان خنک رشد می‌کند اما در محل‌های با تابستان داغ موافق نیست. دارای برگ‌های متقابل تخم‌مرغی شکل چرمی به رنگ سبز تیره و به طول 5/2 سانتی‌متر و با حاشیه دندانه‌دار است. سطح زیرین برگ‌ها پوشیده از کرک‌های خاکستری است. در اواخر بهار و اوایل تابستان گل‌های کوچک به رنگ آبی روشن روی خوشه‌های گرد به قطر 5 سانتی‌متر ظاهر می‌شوند. گیاه بصورت پهن‌شونده رشد می‌کند اما فقط 30 تا 45 سانتی‌متر ارتفاع می‌گیرد.

  1. C.griceus ‘horizintalis’: گونه ی پوششی و دارای برگ‌های متناوب براق به طول 5 سانتی‌متر با سطح زیرین پوشیده از کرک‌های خاکستری است. ارتفاع آن به 45 تا 75 سانتی‌متر می‌رسد و خوشه‌های انتهایی یا جانبی به قطر حدود 7 سانتی‌متر، از گل‌های آبی روشن در اواخر بهار و اوایل تابستان تولید می‌کند.
کینوتوس

کینوتوس

نیازها: بطور کلی گونه‌های Ceanothus به پوسیدگی ریشه‌ در خاک‌های با زهکشی ضعیف، بویژه در نواحی با تابستان گرم حساس هستند. برای داشتن گیاهان سالم خاک با زهکشی خوب و آبیاری متوسط (بعد از استقرار گیاه) لازم است. نیمه‌مقاوم به سرما است و در مقابل سرمای شدید باید پوشانده شود. به خاک‌های آهکی مقاوم است اما در خاک‌های گچی ممکن است کلروزه و کم‌رشد شود.

افزایش: از طریق کاشت بذر، ریشه‌دار کردن قلمه و خواباندن شاخه قابل افزایش است. بذرها دارای پوسته سخت هستند باید به مدت 12 تا 24 ساعت در آب گرم خیس شوند. در بعضی گونه‌ها باید بذرها به مدت 2 تا 3 ماه سرمادهی شوند.

یاس وحشی

یاس وحشی

باغ شیشه‌ای
و بوی باغچه را ، باد، روی فرش فراغت نثار حاشیه صاف زندگی می کرد. و مثل بادبزن ، ذهن ، سطح روشن گل را گرفته بود به دست و باد می زد خود را ......
پیشنهاد شاعر...

مرا چنانکه منم بینی و نگوئی هیچ

ازین تغافل جانسوز سخت داغم داغ

اگر جگر جگر و دل دلم خورد، شاید

که پیش آن گل رعنا، یکیست بلبل و زاغ

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات فروشگاه

تست یکتشت

تست یک

باغ شیشه ای - جامع ترین ژورنال گل و گیاه ایران - سایتی برای با کلاس ها

باغ شیشه ای

برای عضویت دركانال تلگرامی باغ شیشه ای کلیک کنید