گل های آپارتمانی, مقاوم به نور کم ۲۶۴ دیدگاه
نگارنده: باغ شیشه‌ای در تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۳۹۲

معرفی گل پاچیرا

پاچیرا

نام انگلیسی

Money tree/lucky tree

نام علمی

Pachira Aquatica

فارسی رایج

پاچیرا

فارسی اصیل

ندارد

معیار زیبایی

تنه و برگ

رنج قیمت

50000

از خانواده

Malvaceae

خاستگاه

آمریکای مرکزی و جنوبی

سلام عرض میکنم خدمت همه بازدید کنندگان محترم باغ شیشه ای.بنده ی حقیر سجادی هستم ادمین سایت میخوام امروز یک گیاه محبوب رو بهتون معرفی کنم.گل پاچیرا گیاهی است از خانواده پنیرکیان و  بومی آمریکای جنوبی و مرکزی که در باتلاق ها و علف زارهای ان مناطق ساکن است.جدیدا هم وارد ایران شده و با قیمت بالایی به فروش میرسد.این گل از ان دسته گلهایی است که مثل بامبو میتوان شاخه های آن را به هم بافت تا ان ظاهر کلیشه ای بیرون بیاید و ظاهری جذاب بگیرد.نگهداری آن در منزل بسیار راحت است و خیلی راحت میتوان آنرا در جاهای کم نور تا نور متوسط نگهداری کرد.این گل در فنگ شویی کاربرد زیادی دارد و چون عده ای معتقد هستند که این گیاه برایشان شانس  و پول به ارمغان می آورد ،به گل پول معروف است  و مینوان از ان به عنوان هدیه ای مناسب استفاده کرد.(شما باور نکنید) این گیاه یکی از گیاهان اصلی صادراتی تایوان میباشد به طوری که در سال 2005، 7 میلیون دلار آمریکا درامد به ارمغان اورد

 

پاچیرا در طبیعت

پاچیرا در طبیعت

 

نیازها:

 

آبیاری: به آبیاری هفته ای یکبار نیاز داره ، دوستان این گل به آب زیاد حساسه، مثه پاچیرای خودم اب زیاد باعث زردی و سیاهی برگها از نوک میشه. .در ضمن روی ساقه ها و بین ساقه ها آب نریزید چون باعث پوسیدگی میشود در زمستان چون نور کمتر میشود و رشد گیاه هم کم میشود پس حتما آبیاری را به هفته ای یکبار کاهش دهید.

نور: بهترین نورگیر برای این گل  پنجره ی شمالی است کلا جز اون دسته گلهایی هستش که میتونید توی اتاق پذیرایی یا یه جای با نور معمولی نگهداری کنید. در کل به نور متوسط نیاز دارد و تا چند روز هم سایه را تحمل میکند.

دما: دمای متوسط خانه یعنی ۱۶ تا ۲۴ درجه را تحمل میکند.

رطوبت: به رطوبت متوسط تا زیاد نیاز دارد ۵۰ درصد رطوبت حداقل رطوبت مورد نیاز است گیاه را داخل یک سینی پر از آب قرار دهید تا محیط اطراف مرطوب شود

تغذیه: با کود کامل ماهی یکبار گیاه را تغذیه کنید

تکثیر: با بذر و یا قلمه ساقه میتوان تکثیر کرد به این ترتیب که قلمه  شاخه سال جاری را در آخر پاییز  با حداقل 2 گره را ببرید و آنرا داخل بستر قلمه قرار دهید. بدین ترتیب بعد از چند هفته جوانه میزند

قلمه ساقه

قلمه ساقه

 

بذر پاچیرا

بذر پاچیرا

خاک مناسب: ترکیب پیت ماس یا خاک های هلندی با پرلیت به صورت ۶۰ به ۴۰ به نفع پرلیت برای تهویه مناسب و زهکشی کافی مناسب است.یادتون باشه ازین خاکهای معمولی کمپوست که سفت میشه براش نریزید چون اب رو نگه میداره و باعث پوسیدگی میشه.

ریشه پاچیرا

ریشه پاچیرا

نکته: این گل برای حیوانات خانگی و انسان سمی نمیباشد!!

 

 

پاچیرا

پاچیرا

پاچیرا

پاچیرا

باغ شیشه‌ای
و بوی باغچه را ، باد، روی فرش فراغت نثار حاشیه صاف زندگی می کرد. و مثل بادبزن ، ذهن ، سطح روشن گل را گرفته بود به دست و باد می زد خود را ......
پیشنهاد شاعر...

شمع برکردی چراغت بازنامد در نظر

گل فرا دست آمدت مهر از گیا برداشتی

دیدگاه های شما

264 پاسخ به "معرفی گل پاچیرا"

  1. عرفان گفت:

    سلام خسته نباشید.من خیلی از این گیاه خوشم اومده میشه بگید چجوری میشه این گیاهو تهیه کرد؟

  2. ماهان گفت:

    سلام ببخشید یک سوال داشتم در مورد گیاه پاچیرا: من یک دانه از این گیاه رو دارم و طبق دستور العمل مراقبش هستم .فقط تازدگی از بالا دو تا برگ بزرگ گه در آورده از پایین برگهای قدیمی داره زرد میشه.
    هفته ای یک بار ابیاری میکنم.فقط گلدونم جلوی پنجره است که بعد از ظهر یک تا ۲ ساعت آفتاب بهش می افته…میتونید کمکم کنید؟
    زیر گلدونش هم یک سینی آب گداشتم که محیط مرگوب باشه.

    • باغ شیشه‌ای گفت:

      سلام عزیزم خوبی شما؟ ببینید این گل هم به نور کم و هم به نور زیاد حساسه از نور شدید دورش کنید و هروقت خاکش خشک شد اب بدید کود گرین هم بهش بدید ماهی یبار.

  3. مهناز گفت:

    سلام
    میتونم به پاچیرا کود کامل کریستال بدم؟

    • باغ شیشه‌ای گفت:

      سلام گل من خوبی شما؟ ببینید کود کریستالون نه باید کود مایع گرین کامل بدید

      • مهناز گفت:

        تو فروشگاه شما یه کود گرین آپارتمانى هست و یه کود گرین کامل.
        کدومو باید بخرم؟ یا اگه زحمتى نیست لینکشو بفرستید که همونو بخرم. ممنون?

  4. مهناز گفت:

    سلام آقاى مهندس
    میتونم به پاچیرا کود کامل کریستال بدم؟

  5. زهرا اکبری گفت:

    سلام.وقت به خیر.من یک گلدون پاچیرا پنج شاخه داشتم.همه چیزش تا یک سال خوب بوددم پنجره شمالی بود.خاکش خشک میشد اب میدادم.کم کم تنه ساقه هاش شروع کرد به پوسته پوسته شدن‌.بعد یک دفعه برگ هاش دو نه دونه زرد میشدن و می افتادن.کم کم تمام ساق برگ هاش که برگاش ریخته بود می افتاد و تنه خشک میشد.نتونستم کاری انجام بدم .علتش به نظرتون چی بوده؟

    • باغ شیشه‌ای گفت:

      سلام گل من خوبی شما؟ ببینید ابتون زیاد بوده و این گل به اب زیاد حساسه ! بین دو ابیاری باید خاکش خشک بشه بعد ابیاری کنید همینطور تغذیه با کود گرین باید انجام بشه تا مشکلش برطرف بشه.

  6. شیوا گفت:

    سلام
    اگر توی گلدون پاچیرا خزه جا بدیم ، برای پاچیرا مشکلی پیش میاره؟ منظورم خزه شیت هست
    مرسی

    • باغ شیشه‌ای گفت:

      سلام گل من خوبی شما 🙂 ؟ نه من خودم اینکارو میکردم ولی رو گلدون نمیذاشتم گلدونش رو میذاشتم توی یه گلدون کمی بزرگتر و فضای بینشون رو خزه میذاشتم و همیشه خیسش میکردم اینطوری بهتره…

  7. شیوا گفت:

    Attachment

    سلام مجدد.پاچیرای من بصورت عجیبی داره برگاش زرد یشه. حتی برگای کوچیک و تازش. بخدا آب هم تازگیا کم بهش دادم. ۷-۸ روز یک باره.
    از چندماه قبل تا الان خیلی عالی بود .در حال رشد و خیلی خوشگل.الان نمیدونم چش شده 🙁 . لطفا راهنمایی کنید.

  8. مریم گفت:

    سلام
    گلدون پاچیرا سفال خام باشه بهتره یا چینی یا پلاستیکی؟

    • باغ شیشه‌ای گفت:

      سلام عزیزم خوبی شما 🙂 ؟ اکیدا گلدون پلاستیکی استفاده کنید چون گلدونای سفالی خاک رو به مرور شور میکنه و علائم تشنکی و زردی در گیاه بیشتر میشه !

  9. شیوا گفت:

    Attachment

    سلام آقای سجادی. خوبین؟
    آقا گل پاچیرام از دست رفت. خواهش میکنم بگین چیکار کنم؟ همه برگاش ریخت و زرد شد و سوخت. کود اهن و گرین دادم طی سه تا چهار هفته.آب هم هفته ای یکبار بهش میدم. یه مدت توی سینی پر آب گذاشته بودم ولی هیچ تاثیری رو هیچیش نداشت. جاشو عوض کردم گذاشتم رو میز که در طول روز از ساعت ۱۱ تا ۱ ظهر نور از پنجره میاد میتابه.. الان فقط دوتا برگ ریز داره که حدود ۱۰ روزی هست یه اپسیلونم بزرگ نشده.خواهش میکنم بگین چه کاری انجام بدم تا حالش خوب بشه.ممنونم

    • باغ شیشه‌ای گفت:

      سلام عزیزم خوبی شما؟ ببخشید سوالات زیاد از قلم میوفته…ببینید این نورش کمه ، با این نور کم کود هم غلی دادید بهش برای همین سوخته ! باید ببرید کنار شیشه جنوبی بذارید با نور زیاد تا تفاوت رو احساس کنید ، همینطور بین دو ابیاری خاکش خشک بشه ، این گل زندس فقط نور کم و اب و کود زیاد به این روز انداختتش.

      • شیوا گفت:

        مرسی از راهنمایی. الان که گذاشتم جلو پنجره.ولی کلاخونه ما ۲-۳ ساعت بیشتر در طول روز نور مستقیم نداره. بعدم این کل تابستون همین جا روی میز جای الانش بود. تابستون اصلا از پنجره نور نمیاد. فقط روشنایی داریم.همین. اونموقع خیلی سرحال بود .از وقتی یریزه نور میتابه کلا برگ ریزی کرده. ولی الان گذاشتم دقیقا زیر پنجره.امیدوارم نتیجه بگیره. 🙁
        خیلی ممنون

        • باغ شیشه‌ای گفت:

          از وقتی طول روز کم شده این به این روز افتاده بذارید کنار شیشه لاقل نور بیشتر ببینه و کمبود طول روز جبران بشه براش ! بین دو ابیاری باید خاکش خشک بشه !

          • شیوا گفت:

            Attachment

            چشم. خیلی ممنون. الان دیگه کاملا جلوی پنجره گذاشتمش. با نور کامل.
            مرسی 🙂

          • باغ شیشه‌ای گفت:

            سلام خواهش میکنم این حالش خوبه فقط اون خزه هارو از روی خاک برارید.

  10. سی سی گفت:

    سلام
    تشکر از اطلاعات خوبتون

    من درختچه پاچیرا گرفتم به طول تقریبا ۲ متر. سبز و سالم و پر برگ بود. اما به محض آوردن به آپارتمان(منزل ما شمالی هست) دونه دونه برگ ها شروع کردن به زرد شدن. و همچنان هم ادامه داره.
    به نظرتون مشکل از کجاست؟

    • باغ شیشه‌ای گفت:

      سلام عزیزم خوبی شما؟ نورتون کمه و گیاه داره خودش رو سازگار میکنه همینطور این گل تنفس نسبتا زیادی داره و هوای تازه در گردش نیاز داره تا زرد نشه ! پس شد نور زیاد و هوای تهویه دار…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات فروشگاه

تست یکتشت

تست یک

باغ شیشه ای - جامع ترین ژورنال گل و گیاه ایران - سایتی برای با کلاس ها

باغ شیشه ای

برای عضویت دركانال تلگرامی باغ شیشه ای کلیک کنید