درختچه یک دیدگاه
نگارنده: باغ شیشه‌ای در تاریخ: ۱۲ مرداد ۱۳۹۳

معرفی سرخدار خزنده

سرخدار خزنده

نام انگلیسی

Spreading English yew

نام علمی

Taxus baccata ‘Repandens’

فارسی رایج

سرخدار خزنده

فارسی اصیل

ندارد

معیار زیبایی

رنج قیمت

از خانواده

Taxaceae

خاستگاه

ایران،شمال آفریقا و اروپا

    سرخدار خزنده با وجودیکه از نظر گیاه‌شناسی با Juniperus خویشاوندی دارد. اثر برگساره‌ای ملایم‌تری روی فضای سبز دارد. برگ‌ها سوزنی شکل، به طول حدود 5/1 سانتی‌متر و بصورت پر مانند در دو سمت متقابل شاخه‌ها تشکیل می‌شوند. خیلی کند رشد است. ساقه‌های افقی گسترش وسیعی داشته و با گذشت زمان پوشش سختی ایجاد می‌کنند. با هرس کردن می‌توان آن را در ارتفاع کوتاه نگه داشت (چند اینچ)، یا می‌توان اجازه داد شاخه‌ها تا حدود 60 سانتی‌متر رشد کنند. رنگ برگساره سبز تیره است اما رقم ‘Repandens Aurea’ رشد جدید به رنگ زرد طلایی تولید می‌کند.

    در صورتی که گیاه نر و ماده در نزدیک هم کشت شده باشند در پاییز میوه‌های کوچک سته مانند به رنگ قرمز روی شاخه‌ها ظاهر می‌شود. تمام قسمت‌های گیاه سمی است و اگر خورده شود باعث مسمومیت می‌شود.

نیازها: سرخدار خاک‌های اسیدی تا کمی قلیایی که دارای زهکشی خوب باشد را می‌پسندد. در محل آفتابی یا سایه در زیر سایه سنگین درختان به خوبی رشد می‌کند. از کاشت آن در جهت‌های رو به جنوب یا غرب برای جلوگیری از سوختگی ناشی از بازتاب نور و گرما باید خودداری شود.

افزایش: با قلمه‌های تهیه شده از رشد جدید همراه با بخش کوچکی از رشد قدیمی، در پاییز و در شاسی سرد قابل افزایش است. برای افزایش در گلخانه باید در اوایل زمستان و پس از وقوع چندین یخبندان، قلمه‌ها گرفته شود.

تاکسوس خزنده

تاکسوس خزنده

سرخدار خزنده طلایی

سرخدار خزنده طلایی

باغ شیشه‌ای
و بوی باغچه را ، باد، روی فرش فراغت نثار حاشیه صاف زندگی می کرد. و مثل بادبزن ، ذهن ، سطح روشن گل را گرفته بود به دست و باد می زد خود را ......
دیدگاه های شما

یک پاسخ به "معرفی سرخدار خزنده"

  1. سلام هرکاری کردم نتونستم کپی کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات فروشگاه

تست یکتشت

تست یک

باغ شیشه ای - جامع ترین ژورنال گل و گیاه ایران - سایتی برای با کلاس ها

باغ شیشه ای

برای عضویت دركانال تلگرامی باغ شیشه ای کلیک کنید