درختچه ۱۲۶ دیدگاه
نگارنده: باغ شیشه‌ای در تاریخ: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴

معرفی ماگنولیا تابستانه

ماگنولیا تابستانه

نام انگلیسی

Bull bay

نام علمی

Magnolia Grandiflora

فارسی رایج

ماگنولیا

فارسی اصیل

ندارد

معیار زیبایی

برگ و گل

رنج قیمت

80000 الی 250000

از خانواده

Magnoliaceae

خاستگاه

جنوب ایالات متحده(از ویرجینیا تا فلوریدا و به سمت شرق تا تگزاس)

درختی زیبا و همیشه سبز،بومی آمریکای شمالی که سالها پیش به ایران آورده شده است.فرم تاج زیبا و مخروطی شکل،شاخه های جوان  و جوانه ها قهوه ای زنگاری و کرکدار،برگها متناوب ودرست،واژ تخم مرغییا بیضوی و ضخیم و که سطح رویی آنها سبز تیره و سطح زیرین آنها حداقل در جوانی کرکدار است.هر برگ دوسال روی درخت می ماند. گلها درشت و به رنگ سفید-شیری معطر به قطر 15 الی 20 سانتی متر، دارای سه کاسبرگ گلبرگ مانند و 7-6 گلبرگ میباشد که بندریج از خرداد ماه تا آخر تابستان ظاهر میشود.میوه ی آن تخم مرغی شکل و کرکداربوده و در فصل پاییز دانه های قرمز رنگ از درون میوه خارج میشوند.حداکثر ارتفاع درخت 24 متر و گستردگی ان به 10 متر میرسد از سن 15 سالگی و گاهی زودتر شروع به گلدهی میکند.

نیازها

مکانی    آفتابی ،خاک غنی،مرطوب و خنثی یا کمی اسیدی 6-6.5 ،شرایط اقلیمی گرم و مرطوب را بیشتر می پسندد ولی در نواحی بیابانی نیز در صورتیکه از گزند بادهای شدید در امان باشد،خوب رشد میکند.ریشه درخت عمیق بوده و بهتر است آبیاری عمیق ماهانه در موردآن اعمال شود.بهترین وقت کاشت نهال هم اسفند یا فروردین ماه میباشد.

کاردرد در فضای سبز

برای کاشت در میان چمن و به عنوان درخت خیابانی ،همچنین کاشت در گلدانهای بزرگ (درچند سال اول زندگی)مناسب است.آنرا میتوان در کنار سوزنی برگان و یا به عنوان پس زمینه سبز برای درختچه های گلدار نیز کاشت.اسانس گلها اثر تب بر داشته و دانه گیاه دارای ماده روغنی و معطر است که تشنج را بهبود میبخشد.

ازدیاد

از طریق خوابانیدن بذر در ماسه مرطوب و شاسی سرد در زمستان یا تابستان و از طریق خوابانیدن شاخه در پاییز و زمستان و یا پیوند زدن در تیر و مرداد ماه امکان پذیر است.

بذز ماگنولیا تابستانه

بذز ماگنولیا تابستانه

میوه ماگنولیا تابستانه

میوه ماگنولیا تابستانهماگنولیا تابستانه

ماگنولیا تابستانه

باغ شیشه‌ای
و بوی باغچه را ، باد، روی فرش فراغت نثار حاشیه صاف زندگی می کرد. و مثل بادبزن ، ذهن ، سطح روشن گل را گرفته بود به دست و باد می زد خود را ......
پیشنهاد شاعر...

بلبل ز قدوم گل در اطراف

آوازۀ شور و شر فکندست

از آب سنان کشیده سوسن

وز آتش گل سپر فکندست

دیدگاه های شما

126 پاسخ به "معرفی ماگنولیا تابستانه"

  1. nt گفت:

    ببخشید انقد سوال میپرسم ما شدیم عاشق گیاه و گل و افتادیم تو منطقه بیابونی!!! من کاملیا و درختچه مگنولیا رو دوتارو باهم یه جا دیدم نتونستم طاقت بیارم خریدمشون عاشقشونم ولی نگرانشونم هستم مگنولیامو کجای دلم بزارم تو حیاط بکارمش یا باکس یا گلدون؟

    • باغ شیشه‌ای گفت:

      سلام عزیزم خوبی؟ببینین موقع کاشت سعی کنید خاک قبلی رو عوض کنید و از خاک مرغوب استقاذه کنید ، تغذیه با اسیدهیومیک یادتون نره این خیلی بهشون کمک مکینه ! همینطور محلول پاشی برگی راه بسیار سریعی هست برای کارافتادن ریشه سعی کنید با گوگرد و زاج سبز خاک رو اسیدی نگهدارید

  2. بهنام ملکی گفت:

    سلام آقای مهندس
    این مگنولیا با قلمه هم تکثیر میشه؟
    اگر بله، از چه قسمتی از شاخه و در چه فصلی استفاده بشه بهتره؟

  3. مریم گفت:

    سلام به عنوان حصار توی جنوب میشه استفاده کرد؟
    یه حصار مناسب در برابر دام میخوام

  4. مهیار گفت:

    درود به همه تو شمال جواب میده؟
    مناطق کوهپایه ای
    فرق زمستونی و تابستونیش چیه؟
    سپاس از توجه شما.

    • باغ شیشه‌ای گفت:

      سلام خوبی؟ توی مناطق سردرسیری و گرمسیری به خوبی رشد میکنه و مشکلی نداره ! تابستونی همیشه سبزه و زمستونی بهار گل و خزان کننده

  5. حامد گفت:

    سلام ببخشید ایا میشه مگنولیا تابستان رو در مناطق کوهستانی کلاردشت که در زمستان هوا به منفی ۲۰ درجه هم میرسه کاشت؟

  6. فرشته گفت:

    سلام خسته نباشید
    مگنولیا تابستانی را من سه سال هست در لواسان کاشتم
    ولی گل نداده دلیل گل ندادن چیه؟

  7. زهره گفت:

    با سلام ۲ و نیم سال قبل من یک درختچه ماگنولیا با ارتفاع حدود ۲ متر خریدم و در حیاط خونه کاشتم . الان حدود ۴ و نیم متر و بلکه کمی بیشتر قد کشیده . پارسال یک میوه داد و ظاهرا بنظر میرسه امسال هم یک میوه داره میده. سوال من اینه که آیا این درخت به گلدهی میرسه؟ من عاشق گل مگنولیا هستم و منتظرم تا هر چه زودتر گلهای سفید چرمی اون رو ببینم.

    • باغ شیشه‌ای گفت:

      سلام عزیزم خوبی؟ این درخت بعد از ۴ سالگی به بلوغ میرسه و شروع میکنه و ب گلدهی تغذیه با کود پتاس بالا در پاییز قبلش بسیار گلدهی رو در بهار زیاد میکنه ! گلش هم در نهایت به میوه و بذر ختم میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات فروشگاه

تست یکتشت

تست یک

باغ شیشه ای - جامع ترین ژورنال گل و گیاه ایران - سایتی برای با کلاس ها

باغ شیشه ای

برای عضویت دركانال تلگرامی باغ شیشه ای کلیک کنید