گل های بیرونی ۱۹ دیدگاه
نگارنده: باغ شیشه‌ای در تاریخ: ۱۷ شهریور ۱۳۹۲

معرفی گل مینا چمنی

مینا چمنی

نام انگلیسی

English Diasy/ Daisy

نام علمی

Bellis Perennis

فارسی رایج

مینا چمنی

فارسی اصیل

ندارد

معیار زیبایی

گل

رنج قیمت

3500-5000

از خانواده

Asteraceae/ Compositae

خاستگاه

اروپا

    مبدأ آن اروپا است. گیاهی است دائمی ولی مانند گیاهان دو ساله با آن رفتار می شود. نظیر بنفشه به سرما مقاوم و زمستان را زیر برف باقی مانده، در اوایل فصل بهار رشد و نمو خود را آغاز می کند و کشت و کار آن نیز مشابه بنفشه است. گل های آن سفید، صورتی، قرمز و بنفش است. ارتفاع بوته کم و به 10 –15 سانتی متر می رسد. در ایران نوعی از آن به صورت خود رو و وحشی در صحراها و مزارع می رویند. قطر گل از 2.5 تا 5 سانتی متر متغیر بوده و دمگل طویل و حدود 15 سانتی متر است. دارای انواع کم پر و پر پر است. گلبرگ ها پهن و گاهی پر پر مانند هستند.

گلدهی

    از اواسط اسفند یا فروردین تا اوایل تابستان گل می دهد. گل ها پس از پژمرده شدن باید حذف کرد. اگر گیاه در زمین باقی بماند در سال بعد پر گل خواهد شد.

نیازها

    به سرما مقاوم است و نیاز به خاک مرطوب با زه کشی مناسب دارد. برای محل هایی استفاده می شود که تا حدودی سایه دار باشد گرچه در محل های آفتابی یا سایه دار نیز به خوبی رشد می کند. در نقاط با نور کامل آفتاب و در شرایط گرم و خشک گل ها زود پژمرده می شوند. در حاشیه های سایه دار، کم گل و گل ها نیز کوچک می شوند. در تابستان بوته کمی ضعیف شده و لبه های برگ دچار سوختگی می شود. بنابراین اگر قرار است نگهداشته شود، بهتر است در محلی که کمی سایه دار است کشت شود.

افزایش

    بذر مینا چمنی را مانند گیاهان دو ساله در آخر تابستان در خزانه هوای آزاد می کارند. در پائیز در مرحله 6 برگی آن را به محل اصلی منتقل می کنند و مانند بنفشه زمستان زیر برف می ماند. اگر بوته ها ضعیف بودند، این عمل به اسفند ماه یا اوایل بهار موکول می شود. از طریق تقسیم بوته در اسفند و اوایل بهار نیز قابل افزایش است.

مینا چمنی

مینا چمنی

باغ شیشه‌ای
و بوی باغچه را ، باد، روی فرش فراغت نثار حاشیه صاف زندگی می کرد. و مثل بادبزن ، ذهن ، سطح روشن گل را گرفته بود به دست و باد می زد خود را ......
پیشنهاد شاعر...

صوفی و گوشهٔ محراب و نکونامی و زرق

ما و میخانه و دردی کش و بدنامی چند

باده پیش آر که بر طرف چمن خوش باشد

مطربی چند و گلی چند و گل اندامی چند

دیدگاه های شما

19 پاسخ به "معرفی گل مینا چمنی"

  1. hamidrezajon گفت:

    من چند وقته مینا کاشتم بعد در کلاسم گزاشتم
    هم نور میخوره هم آب میدم ولی مرطوب نیست مشکلی پیش نمیاد.
    بعد اگر سه روز آب ندم مشکلی برای رشت گیاه نداره.
    ممنون از سایت خوبتون.

    • باغ شیشه ای گفت:

      سلام باید نور غیر مستقیم داشته باشه و بین دو آبیاری خاکش باید خشک بشه در غیر این صورت مشکلی نداره

  2. hamidrezajon گفت:

    بعد روزی دوبار آب میدم خوبه

  3. سلیم اینم بذر داره چه جوریه تو ایرانم میکارنش در میاد ؟؟؟؟؟

  4. زهرا اکبری گفت:

    سلام.وقتتون به خیر.ممنون از سایت خوبتون.من یک کراسولا خرفه ای به تازگی خریدم اما خاکش احساس میکنم خیلی سفته.باید چه کار کنم.در ضمن من یک پنجره دارم که به غرب باز میشه و افتاب بعد از ظهر داره.ایا برای کراسولا کافیه؟ و در روز چقدر باید در جریان هوای ازاد باشه؟ در مورد پاچیرا هم سوال دارم:من سال گذشته یک پاچیرا پنج شاخه بافته شده خریدم و در کنار پنجره ای گذاشتم که به سمت شمال بود.نور داشت اما افتاب نداشت.چند ماه بعد یکی یکی شروع به خشک شدن کردن و نتونستم کاری بکنم.برگ هاشون دونه دونه زرد میشد و می افتاد.و در نهایت ساقه ها خشک میشد.علتش به نظر شما چی بوده؟ سوالی راجع به فیکوس جنگلی دارم.فیکوس زیبایی خریدم که تقریبا متوسط بود.در بهار و تابستان و پاییز کنار پنجره رو به شمال خوب رشد میکرد. اما در اواسط زمستان برگها سبز سبز شروع به ریزش کردند و تا اخر ریختن و بعد ساقه خشک شد .نه زردی نه علامتی از بیماری در اوج رشد یکهو ریزش برگ پیدا کرد و از بین رفت.علتش به نظرتون چی بوده.

    • باغ شیشه‌ای گفت:

      سلام گل من خوبی شما؟ کراسولا باید کنار پنجره جنوبی باشه و خاکش رو اگه میتونید عوض کنید اخر تابستون ، هرچی گردش هوا براش بیشتر باشه بهتره بهتره بذاریدش توی تراس یا بالکن ، و دو هفته یبار کودش بدید ، سوال هرگلی رو توی بخش مربوطه بنویسید.

  5. زهرا اکبری گفت:

    سلام مرسی از پاسختون .فقط این که من پنجره جنوبی ندارم?.پس چکار کنم؟

  6. malihe گفت:

    Attachment

    سلام این گل من هم مینا هستش یا خیر ؟ بعد از یک ماه که گذاشتمش تو بالکن غنچه میده اما غنچه هاش زرد و خشک میشن و دیگه اصلا گل نداده .ولی برگاش خوبن و سبز. ممنون میشم راهنماییم کنید

    • باغ شیشه‌ای گفت:

      سلام عزیزم خوبی شما؟ به به چه گلای زیبایی ادم روحش شاد میشه 🙂 اینا اوستئوسپرمم هستند یکم اسمش سخته ولی صمیمیه :)نورمستقیم افتاب میخاد و ابیاری زیاد و اندازه و کود دهی ماهی دوبار.

  7. حسن گفت:

    سلام
    ببخشید این گل مینا را در چه تاریخی باید در خزانه کاشت؟
    قیمت هرشاخه گل مینادرجه۲چند است؟

    • باغ شیشه‌ای گفت:

      سلام عزیزم خوبی شما؟ ببینید الان فصل کاشته هست معمولا با گل بنفشه میکارن یا توی مرداد یا خنکی هوا در شهریور ! چعبه ای ۵ تومان هست شاخه ای نیست

  8. هانیا گفت:

    سلام وقت بخیر بذر گل مینا رومیشه اوایل فروردین کاشت؟

    • باغ شیشه‌ای گفت:

      سلام مینا جان خوبی؟ ببینی میشه کاشت ولی موقع گلدهی میخوره به گرما و گل زود تموم میشه فصلش شهریور هست

  9. نتاج گفت:

    سلام برای کاشت بذر سینره کدام سینی نشا رو پیشنهاد میدهد؟

  10. Mohadese.b گفت:

    سلام وقت بخیر ، من گل مینای چمنی دارم بهم گفتن بذرشو جمع کنم واسه سال بعدم میتونم بکارم ، ولی نمیدونم بذرش کجای گلشه
    ممنون میشم کمک‌ کنید 🙏🏻

    • باغ شیشه‌ای گفت:

      سلام عزیزم خوبی؟ وقتی گلش خشک میشه عمرش تموم میشه کل گلش رو بکن و توی مشما بذار توی یخچال مرداد ماه درش بیار و همونو بکار توی خاک باغچه قشنگ پخش بکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات فروشگاه

تست یکتشت

تست یک

باغ شیشه ای - جامع ترین ژورنال گل و گیاه ایران - سایتی برای با کلاس ها

باغ شیشه ای

برای عضویت دركانال تلگرامی باغ شیشه ای کلیک کنید