گیاهان پوششی و رونده بدون دیدگاه
نگارنده: باغ شیشه‌ای در تاریخ: ۳۱ فروردین ۱۳۹۳

معرفی گل سیزاب

سیزاب

نام انگلیسی

Speedwell

نام علمی

Veronica spp

فارسی رایج

سیزاب

فارسی اصیل

ندارد

معیار زیبایی

رنج قیمت

از خانواده

Plantaginaceae

خاستگاه

نیکره شمالی با چند گونه در استرالیا و نیوزلند

 

 

    گیاهانی چندساله همیشه‌سبز یا خزان‌دار هستند که فرشی کوتاه از برگ‌های کوچک نوک تیز ایجاد کرده و از آن سنبله‌ها یا خوشه های کوچکی از گل‌های آبی یا سفید درخشان ظاهر می‌شود. این گیاهان در سطوح کوچک پوشش خوبی برای پیازهای بهار گل فراهم می‌کنند و همچنین بین سنگفرش‌ها قابل استفاده هستند.

    V. repens (سیزاب خزنده): پوششی کوتاه از برگساره‌های براق ایجاد می‌کند. گیاهان در نواحی گرمسیری همیشه‌سبز هستند اما در نواحی سرد، در پاییز برگ‌های خود را از دست داده و در بهار دوباره رشد می‌کنند. خوشه‌های کوچکی از گل‌های سفید یا بنفش در بهار روی گیاه ظاهر می‌شود.

 

سیزاب

سیزاب

 

    V. rupestris) V. prostrata): کمی پررشدتر و مرتفع‌تر از سیزاب خزنده است و دارای برگ‌های شبیه نعناع به طول حدود 5/3 سانتی‌متر است. خوشه‌ای از گل‌های آبی کم رنگ روی ساقه‌هایی به ط.ل 20 سانتی‌متر تشکیل می‌شود، رقم ‘Heavenly Blue’ دارای گل‌های تیره‌تر و فشرده‌تر است.

 

سیزاب

سیزاب

 

نیازها: سیزاب‌ها در محل آفتابی یا سایه نسبی به خوبی رشد می‌کنند و از نظر دمایی مناطق سرد یا گرم را تحمل می‌کنند. به طور مرتب به آبیاری نیاز دارند. برای ایجاد پوشش مناسب باید با فاصله 30 سانتی‌متر کشت شوند.

افزایش: از طریق تقسیم بوته، ریشه‌دار کردن قلمه چوب نرم یا نیمه رسیده و نیز کاشت بذر قابل افزایش است.

باغ شیشه‌ای
و بوی باغچه را ، باد، روی فرش فراغت نثار حاشیه صاف زندگی می کرد. و مثل بادبزن ، ذهن ، سطح روشن گل را گرفته بود به دست و باد می زد خود را ......
دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات فروشگاه

تست یکتشت

تست یک

باغ شیشه ای - جامع ترین ژورنال گل و گیاه ایران - سایتی برای با کلاس ها

باغ شیشه ای

برای عضویت دركانال تلگرامی باغ شیشه ای کلیک کنید