گل های بیرونی بدون دیدگاه
نگارنده: باغ شیشه‌ای در تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۳۹۲

معرفی گل آستیلبه

آستیلبه

نام انگلیسی

False spirea

نام علمی

Astilbe arendsii

فارسی رایج

آستیلبه

فارسی اصیل

ندارد

معیار زیبایی

گل

رنج قیمت

3500-5000

از خانواده

Saxifragaceae

خاستگاه

جنوب شرق آسیا و آمریکای شمالی

منشا آن جنوب شرقی آسیا وآمریکای شمالی است.گیاهی چند ساله ریزوم دار با عادت رشد توده ای است که دارای برگهای مرکب شانه ای به رنگ سبز تیره است.سنبل های گل ترکیبی از تعداد زیادی گل پر مانند روی خوشه های چند شاخه می باشد.گل های آن در رنگ های سفید، صورتی، ارغوانی و قرمز مشاهده میشود. ارتفاع گیاه بسته به رقم، محل پرورش گیاه، دما و فتوپریود از ۴۰ تا ۷۵ سانتی متر متغیر است.گیاه مناسبی برای کاشت در باغچه، به عنوان گل گلدانی و نیز بریدنی است. در باغچه، گل آذین پس از خشک شدن نیز حالت افراشته و جنبه زینتی خود را حفظ میکند.

مراقبت:

گلدهی: در گیاهان تقسیم شده در پائیز گلدهی در فروردین تا خرداد ماه اتفاق می افتد. طوقه های برداشت شده در پاییز فاقد خواب بوده و میتوانند بلافاصله در شرایط گرم کشت شوند که در این حالت رشد و گلدهی اتفاق می افتد. اما اگر طوقه ها به مدت یک هفته در دمای ۵ درجه سانتی گراد سرمادهی شوند، خفتگی انگیخته شده و دست کم ۱۲ هفته اضافی در دمای ۵ درجه سانتی گراد برای رشد سریع لازم خواهد بود. طوقه ها باید در کیسه های پلی اتیلن بدون سوراخ در پیت خشک یا مرطوب نگهداری شوند. انبار کردن طولانی متداول بوده و پیش رس کردن میتواند در هر زمان از سال انجام شود.خفتگی همچنین میتواند از طریق نگهداری در گرمای مرطوب ۴۳ تا ۴۴ درجه به مدت یک ساعت بر طرف شود.

نیازها: به سرما مقاوم بوده و برای رشد به دمای ۲۲ درجه سانتی گراد در روز و ۱۸ درجه سانتی گراد در شب نیاز دارد. خاک این گیاه باید کمی اسیدی بوده و دارای زهکشی خوب باشد. نیاز به نور کامل دارد ولی سایه را تحمل کرده و در این شرایط رنگ برگ ها بهتر شده و برگها پهن تر میشوند. نیاز آبی ان بالاست و خاک آن باید همیشه مرطوب باشد و خشکی، نور زیاد و دماهای بالا باعث آسیب به برگ های آن میشود، اما رطوبت زید خاک نیز باعث افزایش بیماری ها می گردد.

افزایش: در تولید تجاری طوقه های گیاه در پائیز به طوری که هر قسمت دارای بخشی از ساقه زیر زمینی همراه با ریشه و یک یا دو چشم (جوانه) باشد، تقسیم میشوند. قطعاتی که دارای جوانه بیشتری باشند، گیاهان بهتری ایجاد میکنند. گیاه همچنین میتواند از طریق کاشت بذر افزایش یابد که در ارقام مشخص و یا برای برنامه های بهنژادی به کار میرود.

آستیلبه

آستیلبه

باغ شیشه‌ای
و بوی باغچه را ، باد، روی فرش فراغت نثار حاشیه صاف زندگی می کرد. و مثل بادبزن ، ذهن ، سطح روشن گل را گرفته بود به دست و باد می زد خود را ......
پیشنهاد شاعر...

به یاد روی آن سرو گلندام

گرفته با گل و با سرو آرام

گهی بر یاد آن گل می‌شدم مست

گهی چون سرو بر سر میزدم دست

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات فروشگاه

تست یکتشت

تست یک

باغ شیشه ای - جامع ترین ژورنال گل و گیاه ایران - سایتی برای با کلاس ها

باغ شیشه ای

برای عضویت دركانال تلگرامی باغ شیشه ای کلیک کنید