گل های بیرونی بدون دیدگاه
نگارنده: باغ شیشه‌ای در تاریخ: ۱ شهریور ۱۳۹۲

معرفی گل همانتوس

همانتوس

نام انگلیسی

Blood lily/ Haemanthus

نام علمی

Haemanthus

فارسی رایج

همانتوس

فارسی اصیل

ندارد

معیار زیبایی

گل

رنج قیمت

3500-5000

از خانواده

Amaryllidaceae

خاستگاه

نامیبیا و آفریقای جنوبی

بومی جنوب آفریقا و نامیبیا و یک گیاه سوخ دار بسیار زیبا است. کشت و کار آن تقریباً شبیه آماریلیس و خورشیدی است. ساقه گلدهنده گوشتی بوده و در انتهای آن تعداد زیادی گل لوله ای شکل که پرچم های آن بیرون زده است، به صورت چتر قرار گرفته اند و هر یک شبیه فرچه ریش تراشی است. دارای سوخ های بسیار بزرگ است.

گلدهی:بسته به نحوه پرورش گیاه، زمان گلدهی متغیر است. اگر در پاییز وادار به استراحت شود و سپس به گلخانه منتقل شود و رشد و نمو کند، در بهار زودرس می شود و در روزهای نوروز به گل می نشیند. در حالت عادی از تابستان تا پاییز و گاهی در زمستان گل می دهد.

نیاز ها: تحمل سرمای هوای آزاد را نداشته و لازم است در گلخانه پرورش داده شود. در دوران فعالیت باید به اندازه کافی آب داده شود و در محل روشن و گرم قرار گیرد. در دوران استراحت آبیاری باید کاملاً متوقف شود.

افزایش: از طریق جدا کردن پاگیاه در بهار افزایش می یابد. سوخ ها در گلدان بزرگی در خاک دارای مواد آلی طوری می کارند که نوک سوخ با سطح خاک مماس باشد. سپس گلدان ها را در گلخانه معتدل قرار می دهند. بهتر است سوخ ها را چندین سال در همان گلدان باقی گذاشت.

همانتوس

همانتوس

باغ شیشه‌ای
و بوی باغچه را ، باد، روی فرش فراغت نثار حاشیه صاف زندگی می کرد. و مثل بادبزن ، ذهن ، سطح روشن گل را گرفته بود به دست و باد می زد خود را ......
پیشنهاد شاعر...

مرا از آفتابت ذره‌ای بس

وز آن باغ ارم گل تره‌ای بس

نگویم یک زمان پیشت نشینم

شوم خرسند کز دورت ببینم

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات فروشگاه

تست یکتشت

تست یک

باغ شیشه ای - جامع ترین ژورنال گل و گیاه ایران - سایتی برای با کلاس ها

باغ شیشه ای

برای عضویت دركانال تلگرامی باغ شیشه ای کلیک کنید